PRZEGLĄDY

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14 marca 2013 roku w sprawie kryteriów i warunków technicznych, którym muszą odpowiadać kasy rejestrujące (Dz.U. z 15 marca 2013 r. Poz.363) nakłada na serwis obowiązek wykonywania okresowego przeglądu kasy przynajmniej jeden raz na dwa lata. 

Za nieterminowe wykonywanie przeglądu lub jego brak grożą surowe sankcje karne ze strony Urzędu Skarbowego jak również grozi utrata dopłat do biletów ustawowo ulgowych ze strony Urzędu Marszałkowskiego.

Za terminowe wykonywanie przeglądów kasy odpowiedzialny jest podatnik.

Szczegółowy zakres oraz sposób wykonania przeglądu kasy określa serwisowa instrukcja obsługi opracowana przez producenta. Rozporządzenie Ministra Finansów również określa zakres czynności, które muszą być wykonane podczas przeglądu.

Podczas okresowego przeglądu kasy fiskalnej wykonywane są następujące czynności:

  • Sprawdzenie stanu wszystkich plomb kasy rejestrującej i zgodność ich z zapisem w książce serwisowej kasy i dokumentacją serwisu kas.

  • Sprawdzenie stanu obudowy kasy.

  • Sprawdzenie czytelności dokumentów emitowanych przez kasę zwłaszcza dokumentów fiskalnych.

  • Sprawdzenie programu pracy kasy i programu archiwizującego, jego wersję, zgodność z zapisem w książce kasy i dokumentacją serwisu kas.

  • Sprawdzenie poprawności działania kasy, w szczególności w zakresie emisji dokumentów fiskalnych.

  • Sprawdzenie poprawności działania wyświetlacza klienta.

  • Sprawdzenie stanu pamięci fiskalnej i modułu fiskalnego.

  • Sprawdzenie stanu technicznego akumulatorów wewnętrznego zasilania kasy.

  • Sprawdzeniu działania zasilacza.

  • Sprawdzeniu stanu plomb modułu fiskalnego.

  • Sprawdzeniu zapisów w książce serwisowej kasy.

  • Wykonaniu testu kasy oraz kontroli wydruków fiskalnych.

  • Wykonaniu raportu stanu modułu fiskalnego.

  • Sprawdzeniu poprawności działania wyświetlacza dla obsługującego.

  • Wykonanie testu pamięci fiskalnej.

  • Sprawdzeniu zgodności podzespołów kasy fiskalnej.

  • Sprawdzeniu poprawności daty i czasu.

  • Sprawdzenie stanu i czytelności numeru ewidencyjnego.

  • Sprawdzenie stanu klawiatury kasy.

  • Sprawdzenie stanu drukarki.

Nasz serwis informuje podatnika z dwutygodniowym wyprzedzeniem o konieczności wykonania przeglądu. Przeglądy kas wykonujemy na zlecenie podatnika. Najczęściej przegląd kasy odbywa się w punkcie serwisowym ale na życzenie przewoźnika, możliwy jest również dojazd do miejsca gdzie zainstalowana jest kasa. Fakt wykonania przeglądu kasy fiskalnej przez serwis zostaje odnotowany w książce serwisowej. Jeżeli podczas wykonywania przeglądu serwis ujawni usterkę kasy wycofa ją z eksploatacji i natychmiast przystąpi do jej naprawy. Fakt wykonania naprawy również zostanie odnotowany w książce serwisowej. Niezwłocznie po wykonaniu przeglądu kasa zostaje zwrócona podatnikowi. Najczęściej zwrot kasy następuje w tym samym dniu po kilku godzinach od momentu rozpoczęcia przeglądu. 

Punkt serwisowy: CENTRUM OBSŁUGI PRZEWOŹNIKA, 39-400 Tarnobrzeg, ul. Chopina 33 

tel. dyżurny: 604296945 (7-22) 7 dni w tygodniu